تبلیغات
آفتاب پنهان - مطالب اردیبهشت 1398
 
 
صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
  • ویژگی های جامعه منتظر ظهور منجی

    بشر از روزی كه پا به عرصه گیتی نهاده در آرزوی یك زندگی اجتماعی خوش و سعادت‌بخش است، و در راه رسیدن به آن تلاش و كوشش می‌كند و همیشه از جان و دل خواستار یك عصر درخشان و اجتماع صالحی است كه ظلم و تعدّی در آن نباشد....

    ادامه مطلب ...
  • امام ، پناه از شیطان

    یکی از مهم ترین شؤون امام علیه السّلام که تأمین کننده‌ی اساسی ترین نیاز ما به ایشان است، ملجأ و پناه بودن امام علیه السّلام است...

    ادامه مطلب ...
  • عرصه‌های مشترک عامه و خاصه در موضوع مهدویّت

    یکی از موارد اتفاقی بین شیعه و اهل سنّت در قضیه‌ی مهدویّت، اتفاق بر اصل آن است. امت اسلامی ـ به غیر از گروهی اندک از غربزدگان و روشنفکر نمایان مانند احمد امین مصری ـ بر این مسأله اتّفاق دارند که ...

    ادامه مطلب ...
  • زن منتظر و منتظر‌پروری

    در طول تاریخ تشیع، یكی از نقش‌های بی‌بدیل زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت كه تقریباً امكان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، كم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی كرده‌اند...

    ادامه مطلب ...
  • ما بی صاحب نیستیم !

    آقای شیخ حیدرعلی مدرس اصفهانی فرمود: « یکی از مواقعی که من به حضور مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه ( یا یکی از اصحابشان ) مشرف شدم و ایشان را نشناختم، سالی بود که اصفهان بسیار سرد شد و نزدیک پنجاه روز آفتاب دیده نمی شد و مدام برف می بارید. سرما بحدی شد که نهرهای جاری یخ بسته بود. ...

    ادامه مطلب ...
جمعه 27 اردیبهشت 1398 :: نویسنده : بهانه بودن
در دوران جنگ جهانی اول و اشغال ایران توسط قوای انگلیسی و روسی که حملات و هجوم ها به ملت شیعه اوج گرفته بود، مرحوم آیت الله العظمی نائینی خیلی پریشان بودند و نگران از اینکه این وضع به کجا خواهد انجامید، نکند این کشور محبّ و دوستدار امام زمان (عج) از بین برود و سقوط کند و...

در همین حال، شبی به امام عصر (عج) متوسل می شوند و در حال توسل و گریه و ناراحتی در عالم رؤیا می بینند:

دیواری است به شکل نقشه ایران که شکست برداشته و خم شده و در حال افتادن است. در زیر این دیوار، یک عده زن و بچه نشسته اند و دیوار دارد روی سرشان خراب می شود.

مرحوم نائینی وقتی این صحنه را می بیند به قدری نگران می شود که فریاد می زند و می گوید: خدایا! این وضع به کجا خواهد انجامید؟

در این حال می بیند که حضرت ولی عصر(عج) تشریف آوردند و دست مبارکشان را به طرف دیواری که خم شده و در حال افتادن بود، گرفتند و آن را بلند کردند و آن را سرجایش قرار دادند و فرمودند:

«اینجا شیعه خانه ماست؛ می شکند، خم می شود، خطر هست، ولی ما نمی گذاریم سقوط کند. ما نگهش می داریم».


برگرفته از: کتاب میر مهر، مسعود پورسید آقایی(با اندک تصرف).
منبع : مجله امان فرودین 1385، شماره 1.




نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 

پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 :: نویسنده : بهانه بودن
طول عمر از منظر علوم تجربی

1- امکان عمر جاویدان

امکان عمر جاویدان مسأله ای است که همواره مورد توجه بشر بوده و کاوش و کنجکاوی و مطالعه در اطراف آن جریان داشته است. در امکان عقلی عمر جاویدان، هیچ شبهه و شکی نیست و گمان نمی رود کسی تا به حال امکان عقلی آن را رد کرده باشد. آنچه همواره تحت مطالعه قرار داشته، مسأله امکان علمی آن است که البته نظر علمای زیست شناس و پزشکان و دانشمندان متخصص نیز در مورد امکان عمر جاودان مثبت است.[1]

در برخی از منابع مربوط می خوانیم که زندگانی جاودان در طول تاریخ همواره از رویاهای طلایی و دیرینه انسان بوده، اما اکنون این رؤیا به حقیقت پیوسته است و این امر مدیون پیشرفت های شگفت انگیز علم نوین است که کربونیک نام دارد.[2]

2- نمی توان برای بشر میزان عمر مشخصی تعیین نمود

میزان عمر انسان از جمله مسایلی است که نمی توان مرز مشخصی برای آن بیان داشت و یا اثبات نمود و حتی زمانی که گفته می شود فلانی صد سال و یا بیشتر عمر کرد، به این معنا نیست که به آخرین مرحله عمر خود رسیده است. هرگز! زیرا مرزهای عمر انسان ناشناخته است و آخرین کشفیات علمی نیز همین واقعیت را بیان می دارند. برخی دانشمندان معتقدند که بافت های مهم و اصلی سازمان وجود انسان، قابلیت یک زندگی بسیار طولانی و بی نهایت را دارند و اگر انسان بتواند از تیررس حوادث و عوارضی که رشته حیات او را قطع می کنند بگریزد، برایش ممکن است که هزاران سال زندگی کند.[3]

3- پیری نوعی بیماری است نه عامل مرگ

بعضی از دانشمندان در اندیشه پیدا کردن وسیله مبارزه با علت اصلی پیری که به عقیده آن ها ضعف و فرسودگی سلولی است، افتاده اند و در عصر حاضر نیز کوشش و تلاش پزشکان در جهت کشف سبب پیری ادامه دارد و در آزمایشات خود به این نتیجه رسیده اند که پیری، ارتباطی به سن زیاد ندارد و طولی نخواهد کشید که بیماری پیری از بین خواهد رفت.[4] البته کسانی که با طول عمر از نیروی جوانی پایدار برخوردار شده اند بسیارند. به هر حال معلوم می گردد که مسأله امکان حفظ نیروی نشاط جوانی هم چنان که مشاهده شده، در بسیاری از معمرین تا آخرین قدم زندگی وجود داشته است.[5]


ادامه مطلب...


نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 

چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 :: نویسنده : بهانه بودن
در زبور داود علیه السّلام که تحت عنوان «مزامیر» در لابلای «عهد عتیق» آمده، نویدهایی درباره ی ظهور حضرت مهدی علیه السّلام داده شده است. و می توان گفت: در هربخشی از زبور اشاره ای به ظهور آن حضرت و نویدی از پیروزی صالحان بر شریران و تشکیل حکومت واحد جهانی و تبدیل ادیان و مذاهب مختلف به یک دین محکم و آیین مستقیم، موجود است.

جالب این که مطالبی که قرآن کریم پیرامون ظهور حضرت مهدی از زبور نقل کرده، در زبور فعلی عینا موجود است و از تحریف مصون مانده است.

قرآن کریم چنین می فرماید:

وَ لَقَدْ کتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکرِ أَنَّ الْأَرْضَ یرِثُها عِبادِی الصَّالِحُونَ:

«علاوه بر ذکر (تورات) در «زبور» نیز نوشتیم، بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد».[1]

طبق روایت متواتر اسلامی، از طریق شیعه و سنّی، این آیه مربوط به ظهور حضرت مهدی علیه السّلام می باشد. قرآن کریم این مطلب را از زبور نقل می کند و عین همین عبارت در زبور موجود است، اینک متن زبور:

1. «زیرا که شریران منقطع خواهند شد، و امّا منتظران خداوند، وارث زمین خواهند شد، هان بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود، در مکانش تأمّل خواهی کرد و نخواهد بود. و امّا حلیمان وارث زمین خواهند شد.. . زیرا که بازوان شریر شکسته خواهد شد. و امّا صالحان را خداوند تأیید می کند. خداوند روزهای کاملان را می داند. و میراث آنها خواهد بود تا ابد الاباد».[2]

2- و در فصل دیگری می فرماید:

«... قومها را به انصاف داوری خواهد کرد. آسمان شادی کند و زمین مسرور گردد. دریا و پری آن غرش نمایند. صحرا و هر چه در آن است به وجد آید. آنگاه تمام درختان جنگل ترنّم خواهند نمود به حضور خداوند. زیرا که می آید، زیرا که برای داوری جهان می آید. ربع مسکون را به انصاف داوری خواهد کرد. قومها را به امانت خود».[3]

نویدهای حضرت مهدی علیه السّلام در زبور بسیار فراوان است و در بیش از 35 بخش از مزامیر 150 گانه، نوید ظهور آن حضرت موجود است، طالبین می توانند به متن «مزامیر» در «عهد عتیق» مراجعه کنند.

پی نوشت ها :
[1] سوره‏ى انبیاء: آیه‏ى 105.
[2] كتاب مزامیر: مزمور 37 بندهاى 9- 12 و 17- 18.
[3] كتاب مزامیر: مزمور 96 بندهاى 10- 13.
 منبع : او خواهد آمد، ص: 118؛ مهدى‏پور، على اكبر.




نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 


( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...

نوای مهدوی

این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :