صفحه نخست          تماس با مدیر            نسخه موبایل                RSS                  
جشنواره مهدویت
شمارنده
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جمعه 30 آذر 1397 :: نویسنده : بهانه بودن
با طلوع شب یلدا، صفحات زرد پاییزی رو به اتمام و صفحات سفید طبیعتِ زمستان آغاز می گردد. با طلوع شب یلدا، مقدمات سفید پوشی طبیعت فراهم می شود. دعا می کنیم تا سفیدی دل های جهانیان هم آغاز گردد. شب یلدا آغاز عصر سفیدی و برفی است و شب عشق و مهر ورزی است. جهانیان باید صفحه تاریک دلشان را با صفحه نورانی اولیاء ا...متصل کنند و از آن منبع عظیم کسب نور و فیض نمایند. امید آن که همه در صراط مستقیم قدم بگذاریم و آنچه رضایت خداوند و اهل بیت علیهم السلام است انجام دهیم.برای درک نور و سفیدی روزِ شب یلدا، باید مدت زمان زیادی را در انتظار نشست. بشریت هم باید در انتظار آن نور آور جهان بنشیند و برای ظهورش دعا کند.

شب یلدا، شب طولانی است ولی یقین داریم که روشنایی بعد از ظلمت و تاریکی می آید. در این شب برای ظهور آخرین ذخیره الهی آماده می شویم.

شب یلدا میزان و معیاری است برای تنظیم زندگی مادی و امورات روز مره، و کسب و کار زندگی . شب یلدای حضرت مهدی علیه السلام، را معیار برای پاکی لایه ها و صفحات دلمان قرار دهیم. و از نور تابان و حیات معنوی ایشان کسب فیض و توفیق نماییم.

فرزندانمان را در شب یلدا با زمستان و خواص آن آشنا کرده و آنان را برای سرمای پیش رو آماده می کنیم. و فرزندان را با سبک زندگی مهدوی آشنا نماییم. شب یلدا شب قصه و خاطره گویی است؛ امشب را شب نقل روایت و داستان هایی از زندگی اهل بیت علیهم السلام قرار می دهیم.

شب یلدا شب زایش و تولد است. تولد زمستان و سفیدی طبیعت. در این شب تصمیم می گیریم با گره زدن دلهایمان به مهدی فاطمه تولدی تازه پیدا کنیم. تولدی که در آن دیگر گناه و غفلت از خدا نباشد. تولدی که با اعمالمان دل آن منجی را شاد کنیم. تولدی که همه سیاهی گناه را از دل بزداییم.

با آمدن شب یلدا، پاییز رخت بسته و تمام می شود. در شب یلدا تصمیم بگیریم که گناهان ما رخت بربندد و شیاطین ما را رها کنند. شب یلدا را شب خدا حافظی با گناهان و ارتباط تنگاتنگ با خدا و رسولانش قرار دهیم.

از شب یلدا، طبیعت به استقبال پوشش چادر سفید، می رود. ما تصمیم بگیریم حجاب های دل را با اشک توبه و ندامت صاف و زلال نماییم. برای بعضی از انسان ها شب یلدا شبِ شب نشینی، شب غفلت و خوشگذرانی است ولی ما تصمیم بگیریم این شب و همه شب های سال را شب عبادت و معنویت و یاد خدا قرار دهیم.


ادامه مطلب...


نوع مطلب : مناسبتها، 
برچسب ها : امام مهدی(عج)، شب یلدا، دعای فرج، وحدت، ظهور،
از این دعای پر برکت در حق امام زمان هیچ گاه غفلت نکنید
یکی از دعاهائی که در حال نشست و برخاست بلکه در همه حالات و در تمام ماه ها و در هر کجا که انسان متذکر شد بعد از ستایش خداوند مانند الحمد لله رب العالمین گفتن و صلوات بر پیغمبر صلی الله علیه و آله فرستادن سزاوار است بخواند این دعاست: اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعه و فی کل ساعه ولیا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا. مخفی نماند که این دعا را محمد بن عیسی بسند خود از دو امام علیهما السلام نقل کرده (مفاتیح اعمال شب بیست و سوم، و وقایع الایام محدث قمی ص 47 و منهاج العارفین ملا محمد حسن الحسینی السمنانی ص 273 و... نیز نقل نموده اند.

شش تذکر لازم برای استغاثه به امام زمان

1 - همان طوری که خداوند بر همه جا احاطه دارد، خلیفه او هم که در این عصر حجه بن الحسن عجل الله تعالی - له الفرج است نیز، بر همه اشیاء احاطه دارد لذا هر کجا که شخص مضطر آن حضرت را بخواند آن بزرگوار با اراده الهیه خود و مصلحت، از او فریاد رسی می فرماید.

2 - شخص مضطر و مستغیث نیز باید از قعر دریاها گرفته تا اوج آسمانها که قرار گیرد در مقان استغاثه خود را در حضور آن حضرت بداند و ببیند.

3 - شخص مستغیث از همه قدرتها چشم پوشی کرده و نگاه امیدش فقط بدست الهی و کف پر قدرت و با کفایت آن حضرت باشد و بس.

4 - بداند که آن حضرت مظهر قدرت نامحدود الهی است و قادر است که هر حاجت شرعی که داشته با بر آورد.

5 - یقین داشته باشد که آن مولا از پدر هم نسبت بما مهربانتر بوده و زودتر از این پدر و مادر جسمانی، با مصلحت غم و غصه و گرفتاری شیعیانش را برطرف می کند.

6 - اگر شخص مضطر شده ولی بین او و آن حضرت موانعی مثل قضای عبادات و حق مردم و امثال اینها می داند که موجود دارد، باید فورا و قبل از استغاثه عهد کند که آن موانع را برطرف نماید مثلا قضای عبادات را بجا آورده و حق مردم را رد کند و سپس بان حضرت استغاثه نماید.

ناگفته نماند که شخص در مقام توسل و استغاثه بساحت اقدس وجود آن حضرت، هر طور و با هر زبان که می تواند ممکن است متوسل شده و با آن بزرگوار راز و نیاز نماید اما بعض ادعیه و موارد دیگر هست که بد نیست انسان از آنها آگاه باشد...

منبع : توسل به امام زمان ، محمد باقر شریعت پناه اصفهانی.




نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 
برچسب ها : دعا، امام زمان(عج)، استغاثه، شیعیان، دعای فرج،
جمعه 23 آذر 1397 :: نویسنده : بهانه بودن
در سکوتی سخت، بارها صدایت کردم، می دانم که حرف هایم را می شنوی، آری، با تو بسیار سخن گفته ام، ولی این بار صدایت نمی زنم، فریاد می زنم، فریاد می زنم:

آیا امروزمان به فردایی متصل می گردد که کامیاب گردیم؟(1)

آیا خزان دل هایمان بهاری خواهد شد؟ آیا چشمان گناهکارمان جمال زیبایت را خواهد دید؟

آقاجان! یا صاحب الزمان!

بیا، بیا که آرزوی سلامی گرم، از تو بر دلمان مهر خورده، بیا که نگاهمان به جمعه خیره ماند و آبشار اشک از گونه هایمان بر زمین جاری است. بیا که یاس های امید و نسترن های شوق چشم به راه گل نرگسند، بیا و طراوت بهار را به روحمان ببخش.

ای امیر ظهور و قیام! ای مولای آب و آیینه! ای امیر نهان از دیده! بیا و ما را از آرزویی که در هوای تو داریم ناامید مکن که گفته هایمان بوی عشق تو را دارند و نوشته هایمان تو را حکایت می کنند.

آقاجان! تو را به آبروی مادرت سوگند که بر گنهکاران رحمی کنی و آینة جمالت را به تماشای دیده هایمان راهی دهی و ما را از قطره های زلال اشک، بی نصیب نسازی.

مولای من! با همة تلخی ها و سختی های زندگی، با همة گناه ها و معصیت ها، بازهم به تو پناه می آورم و در مرز آشنای نگاهت، بیت الاحزان دلم را بر پا می کنم و هر صبحِ آدینه با عشق ظهورت از خواب سرد خاموشی بر می خیزم و در کرانة ایمان، با دو رکعت نماز عشق به استقبال باران ندبه ات می روم و بازهم زمزمة «این بقیه الله التی لاتخلوا ...»

مولای من! دیری است که در محراب عبادت دست هایم را به بال فرشتگان گره می زنم و می خواهم که صدای ضجه های مرا به گوش دل تو برسانند، تا شاید آدینه ای بیایی و ...

یابن الحسن! در فراق و جدایی تو نه تنها من، بلکه امتی یعقوب وار خون می گرییم و فقط با تماشای تو، کلبة احزان دلمان گلستان خواهد شد و می دانیم که خواهی آمد، خواهی آمد و به پایت اشک شوق خواهیم ریخت و نماز جماعت را به قامت سبز درختان، به اقتدای حضور سبزت، برپا خواهیم ساخت.

پی نوشت :
1. فرازی از دعای ندبه




نوع مطلب : حرف دل، 
برچسب ها : صاحب الزمان، کلبة احزان، عشق ظهور، ندبه، اشک شوق،
یکی از بزرگان و علمایی که مشرف به دیدار حضرت حجة بن الحسن(علیه السلام) شده است جناب شیخ صدوق رحمه الله می باشد که البته این تشرف موجب برکاتی بوده است که نه تنها خود ایشان که جامعه تشیّع نیز از او بهره مند شده اند. و داستان این تشرّف به این شکل است که خود ایشان نقل می کنند: برای زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) به مشهد مقدّس مشرّف شده بودم. و زمانیکه مدّت زیارتم تمام شد در راه بازگشت چند روزی در نیشابور اقامت نمودم.

در آن شهر شیعیان برای دیدن به محل اقامت من می آمدند. در این رفت و آمدها متوجه شدم که مسأله غیبت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه شیعیان را متحیّر کرده و ایشان را به شک و تردید انداخته است. به طوری که از راه و روش صحیح منحرف شده و به نظرات و قیاس های باطل روی آورده اند. پس سعی نمودم تا ایشان را به اعتقاد حق هدایت نمایم و آنها را به وسیله احادیثی که از پیامبر و ائمه(علیهم السلام) در این زمینه وارد شده است به راه صحیح باز گردانم. در همین ایام بود که از شهر بخارا مردی فاضل و عالم که از اهالی قم بود به دیدار من آمد که مدتها آرزوی دیدن او را داشتم و مشتاق مشاهده ی آیین و روش و نظرات محکم او بودم.

آن مرد شیخ نجم الدّین ابو سعید محمد بن حسن بن محمد بن احمد بن علی بن صلت قمی ـ رحمه الله ـ بود که پدرم از مرحوم جدّ او محمد بن احمد بن علی بن صلت قمی حدیث نقل می کرد و از علم، عمل، زهد، فضل و عبادت او تعریف می نمود.لذا از آنجا که خداوند تبارک و تعالی دیدار این عالم که از این خاندان بزرگ بود را برای من ممکن ساخت شکر او را به جا آوردم. در یکی از روزها که آن عالم برای من صحبت می کرد بیان نمود که مردی از بزرگان فلسفه و منطق، اشکالی در ارتباط با حضرت قائم(علیه السلام) ایراد نموده است که این عالم بزرگ را به سبب طولانی شدن غیبت آن حضرت و منقطع شدن اخبار ایشان به شکّ و تردید انداخته است.

پس در مورد وجود امام زمان(علیه السلام) و طولانی شدن غیبت آن حضرت روایاتی را از حضرت پیامبر اسلام و ائمه(علیهم السلام) برای او بیان کردم که قلب او آرامش یافت و آنچه از شک و تردید برایش ایجاد شده بود، زدوده شد.به همین جهت از من درخواست نمود در این زمینه کتابی بنویسم و من هم به او وعده دادم زمانیکه به وطن خود یعنی ری بازگشتم چنین کنم. در همین ایام بود که شبی در فکر اهل و عیال و برادران خود بودم که خواب بر من غلبه کرد.


ادامه مطلب...


نوع مطلب : مناسبتها، 
برچسب ها : امام مهدی(عج)، شیخ صدوق، غیبت، علما، قم،
جمعه 16 آذر 1397 :: نویسنده : بهانه بودن
این سوالی است که پیش از هر پرسش دیگری ذهن هر مسلمانی را به خود جلب می کند. چگونه باید انتظار کشید؟ ما در زمان غیبت امام زمان علیه السلام چه وظیفه ای داریم؟ چه باید بکنیم که امام زمان علیه السلام از ما خشنود گردند؟ و.... آشنائی با وظائف منتظر در زمان غیبت ما را یاری خواهد نمود که هر چه نیکوتر انتظار قیام آن بزرگوار را بکشیم. در اینجا ما اندکی از آن وظائف را بر شما عزیزان یاد آور می گردیم:

1 - شناخت حضرت مهدی علیه السلام: یکی از مهمترین وظائف ما در زمان غیبت شناسائی آن بزرگوار است و باید بدانیم که مقصود از این شناسائی تنها آشنائی علمی و یا تاریخی با آن حضرت نیست، بلکه باید به مقامات معنوی آن بزرگوار عرفان پیدا کنیم و امید است در مرحله بعد به آن حضرت قلبا محبت داشته باشیم.

2 - باید بدانیم که اگر از امام زمان خود دوریم، اگر حضرت مهدی علیه السلام غائب است، اگر رنج می کشیم همه و همه نتیجه اعمال زشت خود ماست. پس باید خود را بسازیم، باید اعمالمان را اصلاح نمائیم، گویی همواره در مقابل مولایمان امام زمان علیه السلام قرار داریم. حضرت مهدی علیه السلام نیز به این نکته نظر دارند، آنجا که می فرمایند: فلیعمل کل امری‏ء منکم ما یقرب به من محبتنا و لیتجنب من کراهتنا و سخطنا. [1]  هر یک از شما باید به آنچه که به وسیله آن به دوستی ما نزدیک می گردد، عمل کند و باید از آنچه که به وسیله آن به ناخشنودی و خشم ما می رسد، بپرهیزد.

3- پس از آن که حضرت مهدی علیه السلام را شناختیم و اعمال صالح پیشه کردیم، باید به دگرسازی و شناساندن آن بزرگوار به دیگران بپردازیم و این وظیفه ای بس مهم و عظیم است.

4 - دعا: برای آن حضرت دعا کنیم و ظهور آن حضرت را از خداوند بخواهیم که خود او فرمود: اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج و ان ذلک فرجکم. [2]  برای فرج بسیار دعا کنید که به راستی گشایش خود شما نیز در آن است. دعای عهد [3]  را صبحها بعد از نماز حتما بخوانیم. در قنوتهای نماز دعای فرج [4]  را فراموش نکنیم و به یاد داشته باشیم که دعا کردن برای آن حضرت از حقوقی است که آن بزرگوار به گردن ما دارند. و نیز دعای ندبه را که زبان حال یک فرد منتظر و شیدای شیعی و سرشار از معانی جالب و ژرف است، در روزهای عید و هر جمعه صبح بخوانیم.


ادامه مطلب...


نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 
برچسب ها : انتظار، صدقه، نواب عام، شیعه، ظهور، دعا،
سه شنبه 13 آذر 1397 :: نویسنده : بهانه بودن
یک درد دیرینه!
دفتر تاریخ را که ورق بزنی، خواهی دید همواره دروغ پردازان نابکاری بوده اند که خودشان را رهبر حقیقی معرفی می کردند تا سیر واقعی هدایت را منحرف کنند و انسان ها را به سوی پرتگاه های مخوف ظلالت و گمراهی ببرند. این افراد عَلم جهالت بر دوش می نهادند تا خلق را به سوی پس کوچه های ظلمت رهنمون شوند. همان گونه که هدایت گران راستین در زندگی انسان ها بسیار لازم و مفیدند، به همان اندازه جاهلان فریب کاری که به قصد تخریب عقاید حقه، حجابی می شوند در برابر خورشید هدایت، وجودشان خطرناک و گمراه کننده است.

زمانی که امام عصر رخت غیبت طولانی را به تن کرد، هوشمندانه سخن از مسأله اخلال در رهبری به میان آورد و مشت دروغ گویان افترازن را باز کرد که خود را به جای امام و نماینده او معرفی می کردند. طنین دل نشین سخنان مولا از پشت این واژه ها گوش را می نوازد: و به زودی برای شیعیانم کسانی ظاهر خواهند شد که ادعای مشاهدة مرا خواهند کرد. آگاه باشید هر کس قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی چنین ادعایی بنماید، مسلما دروغ گو و افترا زننده است.

از نیابت تا نبوت
روزها و شب های غیبت کبری دروغ گویان بسیاری را به خود دیده است. کسانی که به طمع مال و جاه و یا با حمایت بیگانگان و استعمارگران غرب، ادعای قائمیت کردند. یکی از آنها «علی محمد» فرزند میرزا رضای بزاز و بنیان گذار فرقه بابیت بود.

160 سال پیش زمانی که 25ساله بود ادعای بابیت امام عصر را کرد و نمونه بارزی شد برای کلام امام زمان(عجل الله تعالی فرجه). او می گفت بنده ای از بندگان و نماینده ای از نمایندگان امام عصر است. بعدها که زمینه را مساعد دید در گوشه و کنار آثارش ادعای عجیبی کرد. کم کم ادعا را علنی مطرح کرد و با بانگ بلند گفت: من همان قائم هستم که انتظار او را می کشید!

مهدویت بانان استعمار
حمایت های بی دریغ بیگانگان و استعمار سبب شد که این مرام در فراموش خانه تاریخ راه نابودی را نپیماید و این صدای کریه بعدها از حلقوم افراد دیگری خارج شود. منجی آخرالزمان تنها به محمدعلی باب خلاصه نشد. پس از او افرادی بودند که به منظور فریب مردم ساده دل به ناموس الهی یعنی دین خدا خیانت کردند و خود را فرستاده خدا نامیدند آنها عده ای ساده لوح را به گرد خود جمع کردند و بافته های ذهنی و تحلیلات مهمل خویش را به نام وحی الهی به خورد عوام دادند. چهره هایی مانند میرزا حسین علی نوری موسس فرقه بهائیت، فرزندش عباس افندی و نوه دختریش شوقی افندی، قادیانی، مهتدی سودانی و ده ها تن دیگر که مقام امامت به کامشان شیرین آمد و یکی پس از دیگری امام زمان شدند!


ادامه مطلب...


نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 
برچسب ها : مهدویت، مدعی، منجی، امام ادعا باب امام عصر، فریب، هدایت،
جمعه 9 آذر 1397 :: نویسنده : بهانه بودن
پیامبر اکرم(ص) فرمود: هر کس بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

این حدیث از جمله احادیث صحیح و متواتر و حتمی به شمار می رود که تمامی فرقه های اسلامی، صحت آن را پذیرفته اند.

در دعایی که از امام صادق(ع) روایت شده، آمده است: خداوندا خودت را به من بشناسان، زیرا اگر خودت را به من نشناسانی، رسول و فرستاده ات را نمی شناسم. خداوندا، فرستاده ات را به من بشناسان چه اگر فرستاده ات را به من نشناسانی، حجتت تو را نخواهم شناخت، خداوندا حجت را به من بشناسان و اگر حجتت را به من نشناسانی، بی شک در دین خود گمراه خواهم شد.

ما از این دعا، ضرورت شناخت امام زمان(ع) را درک می کنیم. رسول اکرم(ص) و امامان اطهار(ع)، همگی ما را تشویق به ضرورت شناسایی امام زمان(ع) در هر وقت و زمانی می کنند. در این جا این سؤال پیش می آید که آیا تنها دانستن نام و نسبت ایشان کفایت می کند؟ آیا دانستن تاریخ ولادت و مکان رشد ایشان و ... برای ما کافی است؟

از این جا اهمیت فرهنگ مهدویت و تمام زیرمجموعه ها، فصل ها، اسباب، انگیزه ها، مقتضیات، تاریخ، شاخه ها و نشانه های آن را، در تمامی ابعاد، چه از نظر عقیدتی و اصولی و چه فکری و فرهنگی، یا سیاسی و اجتماعی حس می کنیم. از همین رو برداشتن نقاب و حجاب نشانه های ظهور و چشم داشت به آن روز موعود، ضرورت دارد تا بدین وسیله مؤمنان در کوران رویدادهای بزرگ و فتنه های کشنده، دقت، احتیاط و دوراندیشی داشته باشند. با گذر روزها و شدت یافتن حوادث، نشانه های ظهور جایگاه مهمی در فرهنگ اسلامی پیدا کرده اند و به همین جهت است که امام صادق(ع) فرمودند:


ادامه مطلب...


نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 
برچسب ها : فهم نشانه ظهور، ظهور، امام، فرهنگ مهدویت،
یکشنبه 4 آذر 1397 :: نویسنده : بهانه بودن
روزها، لحظه لحظه تیره ‏تر و سایه ظلمت، دم به دم فراگیرتر.

گل‏ های ایمان، در شوره ‏زار دل‏های سرد، پژمرده و زرد و روزگار، آکنده از غربت و جهل و درد.

کاروان ـ کاروان، کفر و کدورت بود و دریا ـ دریا، شرک و شیطنت.

نه آبشاری که عطش دیرینه «جزیرة العرب» را فرو بنشاند و نه توفانی که تومار «جاهلیت» را در هم پیچاند.

نوری نبود تا حجم غلیظ تاریکی را روشن گرداند و حرارت خورشید را بر صحن دل‏ها بتاباند.

گورهای سرد و خاموش، دهان گشوده بودند و معصومیت دخترکان را می‏ربودند. هیچ‏کس در بازار شلوغ مکه، آوای توحید نمی‏ سرود و کعبه را از ازدحام ناخدایان «لات» و «منات» و «عزی» نمی ‏زدود.

هیچ‏کس، نشانی از خدا نمی‏دانست و کسی به آدمی نمی ‏مانست!

باید کسی می‏ آمد تا بهار را بسراید و شب کاینات را به فروغ وحی بیاراید... و ناگهان پایه ‏های قصر «قیصر»ها لرزید؛ آتش فتنه فتنه‏ انگیزان به خاموشی گرایید و خدا، «محمد» را آفرید.

ستون کاخ «کسری»ها شکست؛ گرد و غبار جهل و کفر، فرو نشست و چهره جمال محمدی در آیینه روزگاران، نقش بست.

جلوه تمامت عشق درخشید؛ فراتر از ستارگان از راه رسید؛ بهترین هدیه بهاری خدا، پدیدار گردید و آسمان، تمام ستاره‏ هایش را به چشم‏های آفتابی «مصطفی» بخشید.


ادامه مطلب...


نوع مطلب : مناسبتها، 
برچسب ها : حضرت محمد صلی‏ الله‏ علیه‏ و ‏آله، ولادت، معجزه، جاهلیت، پیغمبر خورشید،
جمعه 2 آذر 1397 :: نویسنده : بهانه بودن
فتنه ‏ها، همان طور که در دل، «غفلت و تعلّق» می ‏آورند، در ذهن هم «شبهه» سبز می‏ کنند و تو می‏مانی که با این همه قدرت، چه گونه می‏توان بر خورد کرد و با این همه ضعف و تشتّت، چه گونه می‏توان بر پا ایستاد و نظم نوین جهانی را، به زیر پا گرفت. ولی نکته، همین است که اگر منتظران، اقدامی نکردند و تقدیر و تدبیر و تشکّل و تربیتی را نیاوردند و باری بر نداشتند، آن وقت، ظلم مملوّ، خود، زمینه ساز قسط کامل است، که سیاهی، زمینه ساز نور است و در دل تاریکی، چراغ‏ها بارور می‏شوند. [1]  در سوره‏ی یوسف می‏خوانیم:

«قل هذه سبیلی أدعوا الی الله علی بصیرة أنا و من اتبعنی» [2] .

بگو راه من این است که دعوت به سوی خدا می‏کنم، بر اساس بصیرت، من و پیروان من، چنین هستند.

با بصیرت بخشی است که می‏توان شیعیان منتظر را از طوفان فتنه ‏ها و شبهه‏ ها رهایی بخشید و تواصی به حق کرد و توضیح داد که از مدار حق و صاحب زمان غفلت نورزند و جدا نشوند.این جا است که امام هادی ‏علیه السلام می‏فرماید: اگر پس از غیبت قائم شما، از دانشمدان کسانی نباشند که مردم را به سوی امام زمان‏ علیه السلام بخوانند و به جانب او راهنمایی کنند و با برهان‏ های خدایی، از دین اش پاسداری کنند و بندگان ضعیف خدا را از شبکه‏ های ابلیس و یاران او، و از دام‏ های دشمنان اهل‏بیت‏ علیه السلام که زمام دل ضعیفان شیعه را گرفته ‏اند، همچون که سکّان کشتی را رهایی بخشند، کسی به جای نمی‏ماند، مگر این که از دین خدا بر گردد. چنین دانشمندانی، نزد خداوند، از گروه برتران به شمار می‏ آیند. [3] .

و این گونه باید دانشمندان، مهندسی اجتماعی خود را در جهت حفظ و بقای شیعه و زمینه ‏سازی ظهور به جریان اندازند و راه را بر شیاطین ببندند و از بصیرتی برتر و جلوتر از آنان بهره‏مند باشند:

«و بصّرنا علی ما نکائده به» [4] .

خدایا بصیرتی بر ما عنایت کن که شیطان را کید و نیرنگ کنیم.

انتظار راهبردی است برای دوران غیبت که با «فرج»، تنیدگی و پیوستگی دارد.

امام سجادعلیه السلام می‏فرماید:

«انتظار الفرج من أعظم الفرج» [5] .

انتظار فرج، خود، بزرگ‏ترین فرج است.


ادامه مطلب...


نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 
برچسب ها : بصیرت، فتنه، قائم، دوران غیبت، شیعیان، شُبهه، حکومت مهدوی،

هوای دل



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...
کتابنامه

کتاب «مهدیان دروغین» تألیف حجت‌الاسلام رسول جعفریان منتشر و روانه بازار شد. دانشیار دانشگاه تهران در این کتاب به تقسیم حوزه‌های مختلف جغرافیایی دنیای اسلام پرداخته و مهدیان دروغین در مناطق و دوره‌های مختلف تاریخ را معرفی کرده است.

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟







دیگر امکانات



این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید: